EN/   DA/

Salgs- og leveringsbetingelser

 

                                  

 

1. Generelt

Salgs- og leveringsbetingelserne gælder for forbruger- og erhvervskøb af varer og digitale ydelser på PC-lager.dk. Siden ejes og drives af:

ÅRHUS PC-LAGER ApS
CVR-nr. 26686091
Høgemosevænget 1
8380 Trige
Tlf. 70252250
[email protected]

Priser
Alle priser er angivet inklusive moms og gælder kun i Danmark. Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer uden varsel, udsolgte varer, valutaændringer og force majeure.

Indgåelse af bindende købsaftale
Når du har afgivet din bestilling, modtager du en bestillingsbekræftelse fra os, der bekræfter, at vi har modtaget din bestilling. Som vi gør opmærksom på ved checkout, er der ikke indgået en bindende købsaftale, før du modtager en ordrebekræftelse fra os, og vi forbeholder os ret til at annullere din bestilling i tilfælde af prisstigninger, valutaændringer, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl m.m.

 

2. Betaling 

Betalingskort
Vi tilbyder følgende betalingsmuligheder:

  • Dankort
  • VISA
  • MasterCard
  • MobilePay
  • Mastercard/VISA Debet

Betalinger med private betalingskort udstedt i EU, Norge, Island og Schweiz er gebyrfrie. Der opkræves gebyrer for korttyper udsted uden for EU, Norge, Island og Schweiz, hvilket først oplyses, når kortnummeret indtastes. Det gælder også for betalinger via MobilePay.

Ved betaling med betalingskort laver vi en reservation på kortet i bestillingsøjeblikket. Pengene trækkes først på din konto, når varerne afsendes.

Kredit
Vi tilbyder ikke køb på kredit, men henviser til vores erhvervsafdeling, som du finder på www.dcs.dk.

 

3. Levering

Levering med fragtfirmaer
ÅRHUS PC-LAGER ApS tilbyder levering til adresser i Danmark (fastlandet, brofaste øer og Bornholm) med følgende fragtfirmaer:

  • PostNord
  • GLS.

Vi tilbyder ikke levering til Grønland og Færøerne. 

Tilgængelige leveringsmetoder og forventet leveringstid fremgår ved bestillingen af den enkelte vare. De tilbudte leveringsmetoder og -pris varierer derfor fra produkt til produkt, da faktorer som vægt og produktets dimensioner afgør leveringsmulighederne. 

Hvis du har valgt levering til en pakkeshop, hvor der ikke er plads, vil fragtfirmaet omdirigere din ordre til en nærliggende pakkeshop, og du vil få besked direkte fra fragtfirmaet på e-mail og/eller SMS.

Afhentning
Vi tilbyder Click&Collect (afhentning) i vores vareudlevering på Høgemosevænget 1, 8380 Trige. Hvis du vælger Click&Collect, vil du modtage en e-mail og/eller SMS, når du kan afhente din ordre.

Vores vareudlevering har åbent 9:00 – 18:00 på hverdage og 10:00 – 13:00 om lørdagen (helligdage undtaget).

En bestilling til afhentning slettes, såfremt den ikke er afhentet senest 3 hverdage efter bestillingen er godkendt til afhentning, og kunden har modtaget en e-mail og/eller sms herom.

Bortkomne eller beskadigede varer og pakkefejl
Er der afvigelser fra, hvad du har bestilt og hvad du har modtaget, skal du kontakte os på 70 22 17 12, [email protected] eller via vores chatfunktion, senest 48 timer efter modtagelse af ordren.

Hvis du har modtaget en forsendelse fra os med synlige skader, skal du hurtigst muligt, og senest 48 timer efter modtagelse, reklamere til os på 70 22 17 12, [email protected] eller via vores chatfunktion.

Ved skjulte skader skal du hurtigst muligt, og senest 5 døgn efter modtagelse, reklamere til os på 70 22 17 12, [email protected] eller via vores chatfunktion.

Er din forsendelse bortkommen, skal du kontakte os på 70 22 17 12, [email protected] eller via vores chatfunktion.

 

4. Erhvervskøb

Hvis du angiver bestillingstypen til erhvervskunde, angiver et CVR-nummer på din bestilling eller angiver fakturaadressen til en virksomhedsadresse, betragtes du som erhvervskunde.

For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:

  • Ingen fortrydelsesret
  • 12 måneders reklamationsret
  • Fragt ved reklamationssager sker på egen regning.

 

5. Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos ÅRHUS PC-LAGER ApS, hvilket er omfattet af forbrugeraftaleloven.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Hvis du ønsker at bruge din fortrydelsesret, gør du det ved at udfylde en fortrydelsesformular her. Hvis linket er midlertidigt utilgængeligt, kan du udfylde en standard fortrydelsesformular og sender den på e-mail til [email protected]. Du finder formularen nederst i handelsbetalingerne (Bilag 1).

Nægtelse af modtagelse
Du kan ikke gøre brug af din fortrydelsesret ved at nægte modtagelse af varen, uden samtidigt at give os besked. Hvis du gør det, pålægges du et gebyr på 50,- kroner inklusive moms (tilsvarende en returlabel), som fratrækkes fra den refundering, du modtager fra os efter endt behandling af retursagen.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer af os på den samme ordre, har du mulighed for at returnere ét eller flere varer til os. Det omfatter dog ikke bundles bestående af flere varer.

Ved fortrydelse af dele af købet, vil du ikke blive refunderet fragtomkostningerne.

Undtagelser af fortrydelsesretten
Følgende er ikke omfattet af fortrydelsesretten:

  • Varer, der er tilpasset og produceret efter dine ønsker eller har fået et tydeligt personlig præg, som fx specialkonfigurerede produkter
  • Varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  • Forseglede varer, der af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Dette omfatter blandt andet pleje- og hygiejneprodukter. For disse varer gælder fortrydelsesretten kun, hvis den originale emballage er ubrudt.
  • Erhvervskøb (se punkt 4)
  • Plomberede eller forseglede varer, herunder bl.a. software
  • Digitale licenser (ESD) leveret pr. e-mail.

Returnering
Vi forventer at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og de skal være os i hænde senest 14 dage efter du har meddelt os, at du har fortrudt købet.

Returfragt
Du skal selv betale for returfragten, og du bestemmer selv, om du køber en returlabel af os under oprettelse af retursagen eller ej (50,- kroner inklusive moms).

Hvis du benytter dig af denne mulighed, er det os der hæfter, hvis der opstår en skade eller pakken bortkommer under transporten. Hvis du ikke benytter dig af denne mulighed, hæfter du selv, hvis der opstår en skade eller pakken bortkommer under transporten.

Pakken skal sendes med omdeling til vores adresse, og vi anbefaler PostNord. Pakker leveret til pakkeshop eller forkert adresse vil ikke blive afhentet.

Nogle varer kan ikke returneres med normal pakkepost. Dette gælder pakker over 20 kg. Vejer pakken over 20 kg, anbefaler vi at du benytter PostNord Groupage via os.

Returadresse
Returpakker sendes til eller indleveres på (vareudleveringen) følgende adresse:

ÅRHUS PC-LAGER ApS 
Høgemosevænget 1
8380 Trige
Danmark

Mærk fragtlabel tydeligt med "RETUR" og dit ordrenummer. OBS. undlad at skrive direkte på den originale emballage. Indleverer du ordren i vores vareudlevering, vedlægges kopi af originalfakturaen, mærket tydeligt med ”RETUR”.

Varens stand ved returnering og emballage
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber eller den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af den skønsmæssige vurdering foretaget af ÅRHUS PC-LAGER ApS ud fra en vurdering af varens handelsmæssige værdi.

Dette kan omfatte:

  • Montering af varen
  • Fjernelse af beskyttende film eller plastik
  • Brudt plombering
  • Brugsspor.

Vi anbefaler, at du gemmer den originale emballage, til du er sikker på, at du vil beholde varen. Ligeledes skal alt tilbehør i form af manualer, kabler, drivere m.m. medfølge og det skal leveres tilbage i væsentlig samme stand og mængde.

Alle varer, der returneres til ÅRHUS PC-LAGER ApS skal være forsvarligt emballeret. Skader som følge af mangelfuld emballering medfører at fortrydelsesretten bortfalder, da varen ikke er leveret tilbage i samme væsentlige stand. Varer der leveres i antistatisk indpakning, skal ligeledes returneres i samme type antistatiske materiale, som ved modtagelsen. Undlades dette, kan varen tage skade og fortrydelsesretten bortfalder.

Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en værdiforringelse af varen, da varen kan påføre sig skader undervejs i transporten, som du selv hæfter for. 

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Hvis varen er værdiforringet, du har bestilt en returlabel af os, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig i forbindelse med købet (det gælder dog ikke ekstra omkostninger, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, vi har tilbudt i forbindelse med bestillingen) uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse.

Vi gennemfører automatisk tilbagebetalingen til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt. Ved indlevering af retur i vores vareudlevering, er der ingen kontantudbetaling ved fortrydelse.

 

6. Reklamationsret

Når du som forbruger handler hos os, er dit køb omfattet af købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har 24 måneders reklamationsret, hvoraf de første 6 måneder er omfattet af formodningsreglen. Har du foretaget et erhvervskøb (se punkt 4 i vores salgs- og handelsbetingelser), har du 12 måneders reklamationsret. Bemærk, at der på nogle varer kan være angivet garanti udover de 24 måneders reklamationsret. I sådanne tilfælde håndteres den udvidede garanti direkte med producenten.

Hvis du ønsker at reklamere over din vare under reklamationsretten, skal du oprette en reklamationssag, inden du sender varen til os. Du opretter en reklamationssag her. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Når du opdager fejl eller mangler ved en vare, skal du reklamere inden rimelig tid efter du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder, efter fejlen er opdaget, vil reklamationen altid blive betragtet som rettidig.

I visse tilfælde håndteres reklamationer i samarbejde med producenten/servicepartner (omkostningsfrit ved berettiget reklamationssag) I sådanne tilfælde anbefaler vi, at varen sendes direkte til producenten/servicepartneren for hurtigere behandlingstid. Når det er tilfældet, vil det være angivet på vores hjemmeside ved oprettelse af reklamationssagen.
OBS: ved håndtering af reklamationssager hos producent/servicepartner vil den pågældende samarbejdspartners betingelser til enhver tid gøre sig gældende. Ved uberettiget reklamation kan du blive opkrævet for håndtering og serviceomkostninger af begge parter.

Bemærk at eventuelle labels, garantimærker m.m. under ingen omstændigheder må fjernes fra selve varen. I sådanne tilfælde kan reklamationsretten bortfalde.

Vi henviser i øvrigt til Købelovens § 78 for fremgangsmåde vedrørende reklamationer.

Reklamationsbetingelser
Hos ÅRHUS PC-LAGER ApS kan du anvende din reklamationsret i henhold til vores til enhver tid gældende reklamationsbetingelser, som du finder her.

Adresse til indsendelse af reklamationssager:
Reklamationssager sendes til eller indleveres på (vareudleveringen) følgende adresse:

ÅRHUS PC-LAGER ApS 
Høgemosevænget 1
8380 Trige
Danmark

Påfør pakken det RMA-nummer, du modtager ved oprettelse af din reklamationssag. OBS. undlad at skrive direkte på den originale emballage. Indleverer du reklamationssagen i vores vareudlevering, vedlægges kopi af originalfakturaen, mærket tydeligt med dit RMA-nummer.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger.

 

7. Persondatapolitik

Du kan læse vores persondatapolitik her.

 

8. Klageadgang

 

Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes hus: kpo.naevneneshus.dk.

 

Betingelserne er sidst opdateret d. 18. oktober 2021.

 

Bilag 1 Standardfortrydelsesformular
Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.
Til ÅRHUS PC-LAGER ApS, Høgemosevænget 1, 8380 Trige, [email protected]:
- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
- Bestilt den (*)/modtaget den (*)
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
- Dato
(*) Slet det, der ikke er relevant